آماده سازی کودک برای عکاسی در آتلیه کودک

دبیر سایت چهارشنبه 22 دی 1400 - 12:28
آماده سازی کودک برای عکاسی در آتلیه کودک
وقتی قرار است کودک دلبند خود را برای عکاسی به آتلیه کودک زویا بیاورید، لازم است نکاتی را در نظر بگیرید.رعایت این نکات برای همکاری کودک در آتلیه بسیار مفید است .

آماده سازی کودک برای عکاسی در آتلیه کودک

.
در مورد عکاسی کودک 3 ماه تا 15 ماهه، حتما باید زمانی که کودک واکسن زده یا قرار است بزند را در نظر بگیرید. تایم عکاسی کودک شما باید قبل از واکسیناسین یا حداقل یک هفته تا ده روز بعد از زمان تزریق واکسن باشد، چون ممکن واکسن باعث می شود بدن کودک شما واکنش های روانی متفاوتی با سایر اوقات داشته باشد و یا حتی در زمان عکاسی کودک، تب کرده و بیحال شود. 
نکته دیگر اینست که کودک خود را روز قبل از عکاسی در آتلیه کودک به حمام ببرید یا حداقل زمان حمام وی با تایم عکاسی کودکتان 4 یا 5 ساعت فاصله داشته باشد.
به موهای کودک ، کلیپس یا کش یا گیره ای که باعث دفرمه شدن و تغییر زیاد حالت موها می شود، نزنید تا اگر لازم شد موها باز شوند، دفرمه نشده باشند. موی فر در نورپردازی بسیار زیباست ، پس اگر موهای فر دارد بهتر است سعی نکنید موهای وی را صاف کنید تا عکس ها جذاب تر شوند. کودک را راحت بگذارید تا در زمان عکاسی همکاری بهتری داشته باشد. در مورد کودکانی که موهای صاف دارند، همان موی خودشان عالیست. بگذارید کودک راحت باشد و با سشوار و لوازم دردناک کودک را خسته نکنید تا صبر و حوصله بیشتری با عکاس خود داشته باشد.
حتما قبل از رزرو زمان عکاسی در اتلیه کودک، ساعت خواب و سرحالی وی را در نظر بگیرید.
کفش های کودک را حتما از روزهای قبل از عکاسی بشویید، ضد عفونی نمایید و کاملا برای استفاده در محیط بهداشتی آتلیه کودک آماده نمایید. تمام لوازم شخصی کودک، شامل شیر خشک، شیشه، پستانک، لوازم تعویض پوشک، دارو، لوازم موزیکال و سرگرم کننده تولید صدا، غذا و غیره را همراه داشته باشید .
اگر عکس خانوادگی دارید لباس و کفش های خودتان را نیز آماده و تمیز نمایید.
حتی اگر تصمیم گرفته اید که کودک شما فقط لباس های آتلیه کودک زویا را بپوشد، باز هم لباس همراه بیاورید و ریسک نکنید چون گاهی اوقات، کودکان برای پوشاندن لباس خودشان نیز همکاری نمی کنند چه رسد به پوشاندن لباس آتلیه. مخصوصا اگر پسر دارید ، شلوار و بلوز مردانه همراه بیاورید به این خاطر که برخی از لباس های پسرانه ما، نیم ست هستند و به شلوار و بلوز کودک نیاز پیدا خواهد شد.
در مورد نوزادان تازه متولد شده(نیوبورن) نیز تمام مواردی که در بالا ذکر شدند رعایت نمایید به غیر از حمام که بهتر از همان روز عکاسی انجام شود و ساعات انتخاب رزرو عکاسی شما نیز در زمان سنگینی خواب وی باشد.
در مورد دکورها و لباس ها حتما پیش از رزرو و پیش از عکاسی با اتلیه کودک زویا در واتس اپ مشورت نمایید. در مورد کودکان بالای سه سال تجربه به ما نشان داده که معمولا دکورهای عکاسی را کودک خودش انتخاب می نماید. اگر دکوری را پسندیده  بهتر است با وی مخالفت نکنید مگر اینکه از نظر آتلیه مناسب گروه سنی وی نباشد. احترام به خواست و علاقه وی باعث می شود در زمان عکاسی، همکاری خیلی بهتری با عکاس داشته باشد. اگر دکور انتخابی وی مناسب سنش نباشد نیز ما خودمان وی را قانع می کنیم که انتخاب بهتری داشته باشد.
.
در هر صورت هر چه شما قبل از عکاسی، اطلاعات بیشتری از آتلیه کودک و مقدمات لازم برای عکاسی منتخب داشته باشید و بیشتر با کارشناسان اتلیه مشورت نمایید، نتیجه عکسبرداری شما بهتر خواهد بود. اگر کودک شما خصلت خجالتی بودن دارد و بسیار شیطان یا تا حدودی بیش فعال است، در آتلیه نیز چنین خواهد بود. اعتماد شما به تجربه، تخصص و حرفه ای بودن عکاس و مشورت با پرسنل آموزش دیده آتلیه، در زمان قبل از عکاسی نیز بسیار مهم است و همکاری کودک با کارکنان اتلیه کودک شرط اصلی داشتن عکس های خوب برای کودک دلبند شما می باشد تا عکاس بتواند در بهترین لحظه ، بهترین حالات را برای شما ثبت نماید. 
.
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد