نکاتی در مورد عکاسی نوزاد

دبیر سایت پنجشنبه 25 آذر 1400 - 09:38
نکاتی در مورد عکاسی نوزاد
نوزادان فوق العاده زیبا هستند و سیر رشد آنها بسیار مشهود است، عکاسی نوزاد یکی از بهترین راه ها برای ثبت این زیبایی ها و تحولات بی نظیر و سریع است.

 نکاتی در مورد عکاسی نوزاد

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و دوربین های دیجیتال، هر یک از ما می توانیم  از نوزاد خود یا بستگان عکاسی کنیم اما عکاسی از نوزاد خیلی هم ساده نیست و برای اینکه عکس هایی زیبا از این لحظات داشته باشیم بهتر است به یک آتلیه حرفه ای و با تجربه مراجعه کنیم. این لحظات تکرار نمی شوند.

بهترین زمان را برای عکاسی نوزاد انتخاب کنید.

زمان ایده آل برای عکسبرداری زمانی است که کودک بین 5 تا 12 روز دارد. در این مدت، نوزادان بیشتر وقت خود را در خواب می گذرانند. بعد از دو هفته اول آنها حرکت می کنند و فعال می شوند. البته شما هنوز هم می توانید عکاسی کنید اما زمانی را باید برای آرام کردن نوزاد صرف کنید. نوزادان به استثنای روز های اول تولد، تقریباً در بعضی از ساعات شبانه روز به انجام  برخی کارها عادت می کنند. مثلاً در یک زمان مشخص می خوابد در زمانی دیگر با گریه کردن غذا می خواهد و  بهتر است پدر مادر ها با توجه به این تایم ها، نسبت به عکسبرداری اقدام کنند. به عنوان مثال کودک در زمانی که تازه غذا خورده یا بعد از ساعات خواب خود در آرام ترین حالت خود  قرار دارد و شما می توانید از این فرصت برای عکاسی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر، گالری عکس نوزاد سایت و مطلب عکاسی نوزاد تکرار تشدنی است را نیز مطالعه بفرمایید.

نورپردازی در عکاسی نوزاد

نورپردازی در عکاسی نوزاد مهم است. وقتی در مورد نورپردازی در عکاسی صحبت می کنیم، بسته به منبع و منشأ آن و همچنین جهت آن، انواع مختلفی از نور را پیدا می کنیم. شدت نور، توسط اندازه و فاصله از منشأ نور تعیین می شود.

  • نور سخت: از یک منبع نور کوچک و شدید سرچشمه می گیرد، کنتراست زیادی ایجاد می کند و سایه های قوی به وجود می آورد.
  • نور نرم: یک نور پراکنده است که از یک منبع نوری گسترده سرچشمه می گیرد، کنتراست کمی ایجاد می کند و سایه های نرم به وجود می آورد.

در مورد عکاسی از نوزادان، نور نرم و عکاسی با زاویه جانبی یا 45 درجه مناسب تر است. زاویه جانبی باعث افزایش بافت ها می شود و موجب ملایم شدن  نور می شود و سایه های نرم تری ایجاد می شود. عکاسان حرفه ای برای به دست آوردن نور نرم، بیشتر از نور طبیعی استفاده می کنند، این شکل از نور به خوبی با روحیه تصاویر مطابقت دارد. پس شما می توانید هنگام عکسبرداری از نوزاد خود در خانه از نور طبیعی که از پنجره وارد فضای داخلی می شود، استفاده کنید. پس سعی کنید عکسبرداری از فرزند خود را نزدیک پنجره انجام دهید. اگر نوری که از پنجره می تابد مستقیم و خیلی خشن است، پرده را بکشید. به خصوص اگر پرده سفید باشد، مانند یک پخش کننده نور عمل خواهد کرد.

در استودیو تخصصی عکس نوزاد، همه موارد و الزامات نورپردازی برای نوزادان و کودکان رعایت می شود.

چند ایده عکاسی از نوزاد

_ گهواره، بهترین زمینه برای گرفتن عکس های زیبا از یک نوزاد است. در این حالت او آرام خواهد خوابید و شما می توانید از زاویه مختلفی مانند: از بالا، تمام طول،نیمه طول و … عکاسی کنید.

از کودک در کنار خانواده عکاسی کنید. سعی کنید نوزاد با هر یک از اعضای خانواده حداقل یک عکس داشته باشد. در آغوش پر مهر مادر، کنار خواهر و برادر و…

کلوز آپ بگیرید: نوزادان هفته ها یا تقریباً روزها تغییر می کنند، از نزدیک کلوز آپ بگیرید تا همه ی آن چهره ها برای همیشه به تصویر کشیده شوند و هر بار با دیدن عکس ها، آن روزها کاملاً برای شما تداعی خواهد شد.

_ از جزئیات عکس بگیرید: عکسبرداری از دست و پای نوزاد می تواند یکی از بهترین گزینه های عکاسی باشد. هیچ چیز به اندازه انگشتان کوچک نوزاد، حساسیت و ظرافت آنها را نشان نمی دهد. عکاسی انگشتان از نزدیک راهی مطمئن برای ثبت تصاویری زیباست که مادران را برای همیشه تحت تأثیر قرار می دهد، حتی وقتی کودک بزرگ شود.

ممکن است عکاسی از نوزاد از ژانر های دیگر عکاسی چالش برانگیزتر باشد، اما ارزشش را دارد. زیرا هم برای شما تجربه ای فوق العاده دلنشین به ارمغان می آورد و هم عکس هایی که شما ثبت می کنید به عزیزترین یادگاری های یک خانواده تبدیل خواهد شد. ما در آتلیه زویا فرصت ثبت لحظات زیبای نوزاد و کودک شما را فراهم کرده ایم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد