عکاسی نوزاد تکرار نشدنی است.

دبیر سایت شنبه 14 اسفند 1400 - 16:35
در عکاسی نیوبورن یا همان عکاسی نوزاد، روزها و ساعاتی هستند که زمان طلایی برای تهیه عکس نیوبورن به شمار می آیند ، یعنی نباید از دست بروند و قابل بازگشت و تکرار نیستند.

عکاسی نوزاد تکرار نشدنی است.

 زمان مناسب برای عکاسی نوزاد(عکاسی نیوبورن)را از دست ندهید.

نوزادی واژه ایست در فارسی که به فرزند انسان در روزهای اولیه تولدش اطلاق می شود و معادل است با واژه نیوبورن در زبان لاتین که به نوزاد تازه متولد شده ی کوچکتر از یک ماه در برخی کشورها اطلاق می شود. عکاسی و همینطور عکاسی نوزاد نیز هنر و فنی است که از بلوک غرب به ایران آمده و پرداختن به آن نیز اصول خاص خود را دارد.

در عکاسی نیوبورن، روزها و ساعاتی هستند که که زمان مناسب برای عکاسی هستند ، یعنی نباید از دست بروند و قابل بازگشت و تکرار نیستند. در این زمان با ارزش ، نیوبورن ما خواب عمیق تری دارد، آکنه و ناراحتی های گوارشی هنوز به سراغش نیامده اند و بدنش بسیار انعطاف پذیر است چون هنوز آنچنان عضلاتش را منقبض نمی کند و بدون فشار و آسیب، عکاس میتواند از وی عکس بگیرد. این روزها در واقع بین 5 تا 12 روزگی هستند. نیوبورن ما در این چند روز مانند حالات داخل شکم مادرش فرم می گیرد، فرم هایی که شبیه حالات جنینی وی میباشد. بعد از این روزها خواب وی به یکباره به شدت سبک می شود و به اصطلاح خواب خرگوشی خواهد داشت و در صورتی که کولیک داشته باشد کار عکاسی نوزاد، بسیار سخت تر و در بیشتر مواقع غیر ممکن می شود و عکاس نمی تواند به وی حالت و فیگور مناسب بدهد. پس حتی اگر فرزند شما زردی داشت، زمان مناسب یا روزهای طلایی را از دست ندهید.
 در این بازه زمانی حالت دادن به نوزاد در زمان عکاسی ، متنوع تر ، بی خطر تر و راحت تر می باشد چون بدن وی کاملا انعطاف پذیر و نرم است. پس از این زمان، دادن خیلی از ژستها به نوزاد کاملا غیر ممکن خواهد شد چون خواب نوزاد سبک می شود و تنها در خواب است که نوزاد اجازه میدهد به وی ژست بدهیم.
همچنین بهتر است ساعات اولیه روز و نیم روز را برای عکاسی از نوزاد برگزینیم که معمولا نوزاد ، خواب عمیق تری دارد.
 بیحالی وی در زمان زردی، خود باعث خواب عمیقتر است و تغییر و اصلاح رنگ پوست وی نیز کاملا قابل اصلاح می باشد.
در آتلیه تخصصی عکس کودک و نوزاد زویا امکان عکاسی از نوزاد هم با نور طبیعی و هم با نور فلاش سافت بصورت تخصصی و حرفه ای فراهم شده است.
.

بهترین فیگور و ژست عکس نوزاد

 ژست های عکاسی نوزاد متنوع هستند. در حالت دمر، در صورتی که هر دو دست یا یک دست نوزاد در زیر گردن و چانه وی هست می توان عکس های فوق العاده ای از نوزاد گرفت. در حالت طاق باز با پاهای جم شده در دور پیچ به صورتی که حالت جنینی به خود بگیرد نیز ، نوزاد زیبایی خاصی دارد. در پوزیشن به پهلو درازکشیده با یک دست در زیر گونه و خیلی مدل های دیگر نیز عکاسی نوزاد امکان پذیر است البته همه اینها به شرط آنکه نوزاد خواب و بی حرکت باشد.
زمانی که نوزاد خواب عمیق داشته باشد عکاس میتواند با صبر و حوصله و مهارتهای خود، نوزاد را در حالت دمر، درون انواع سبد های حصیری و چوبی یا فلزی قرار دهد و عکسهای زیبایی بگیرد. یا می توان نوزاد را در حات به پهلو و دمر خوابیده با لباس و یا بدون لباس بر روی تخت نوزادی قرار داد و در صورتی که پاهایش درون شکمش جمع شوند، به وی حالات زیبایی داد و از وی عکاسی نمود. 
از انواع دور پیچ به عنوان قنداق میتوان استفاده نمود و در حالی که دست های کوچک و شگفت انگیزش در زیر چانه اش قرار داده می شود عکس های زیبایی از وی گرفت. انواع مختلف مدل قنداق کردن را می توان به کار برد که با توجه به دکور انتخابی والدین به دور نوزاد پیچیده میشوند.
ژست دادن به دو نوزاد دوقلو سخت تر است چون ممکن است با تکان و حرکت یکی، دیگری از خواب بیدار شود. خواب بسیار عمیق و آرامش نوزاد بسیار کمک کننده است تا فیگورهای زیباتری به آنها بدهیم. گاهی در حالی که همدیگر را در آغوش گرفته اند و گاهی در حالی که بر هم تکیه زده اند. گویی اتحاد و پیمانی ناگسستنی دارند که زیبایی مبهوت کننده ای دارد. انواع حلقه گل، لانه گنجشک و باکس برای عکس های با ژست طاق باز با قنداق و بدون قنداق نیز کاربرد دارند که بسیار دکوراتیو و زیبا هستند.
.

 عکس نوزاد با اعضای خانواده

ایده های جذاب و بسیاری برای عکاسی در زمینه های روشن و تیره برای عکاسی از نوزاد با مادر و پدر وجود دارند و عکاس میتواند با در نظر گرفتن سلیقه رنگی و فرمی والدین، عکسهای زیبایی با توجه به شرایط لحظه ای نوزاد بگیرد. عکاسی از نوزاد در کنار نور پنجره و در فونهای متنوع ، مخصوصا در زمینه های ساده ، چه روشن و چه تیره و با بکار گیری مهارت هنری و استفاده از تکنیکهای نوری، ایجاد کنتراست مناسب و هارمونی های رنگی جذاب و خلوت قاب های بسیار دلربا، شیک و روحانی را خلق نماید. انتخاب فرم و رنگ لباس نیز بسیار مهم است. لباس های ساده و بدون نقش و نگار مخصوصا سفید رنگ، عکس خانوادگی با نوزاد را روحانی تر و زیباتر می نمایند و ترکیب بندی های زیبایی بوجود می آورند.
در این میان اطمینان به تجربه عکاس نوزاد و همکاری با وی بسیار مهم و ضروری است.
.

سیر نمودن نوزاد در زمان عکاسی نوزاد در آتلیه و قبل از آن

اگر نوزاد در هنگام عکاسی گرسنه باشد به عکاس به درستی اجازه نمیدهد تا فیگور بدهد و خواب وی سبک خواهد شد. پس لازم است تا نوزاد بصورت کافی و سیر شیر بخورد تا عکاسی از وی نیز راحت تر شود. 
بهتر است در زمان عکاسی برای نوزادی که شیر خشک میخورد ، همیشه شیر خشک در دسترس باشد . آب گرم مخصوص شیر نوزاد همراه بیاورید و آماده باشید تا در صورت گرسنگی بدون تاخیر نوزاد سیر شود تا مشکلی در روند کار پیش نیاید و آرامش نوزاد حفظ شود. اما اگر نوزاد شما فقط شیر مادر مینوشد نیز نگران نباشید و دیگر نیازی به آماده سازی شیر نیز نخواهید داشت.
 .

 کنترل دمای محیط آتلیه عکس نوزاد  

دمای محیط برای عکاسی نوزاد بین بیست تا 35 درجه میبایست باشد و این در صورتی است که نوزاد لباس بر تن داشته باشد. اگر نوزاد لباس نداشته باشد ، دمای محیط باید حدود 37 درجه یعنی به اندازه دمای بدن خود وی باشد تا خواب وی عمیق شود.
 نوزادان در محیط گرمتر خواب طولانی و عمیقتری نیز دارند بنابر این بهتر است علاوه بر لوازم گرمایشی دیگر از بخاری فن دار برقی با فاصله و درجه مناسب نیز برای گرم کردم نوزاد در زمان عکسبرداری استفاده شود.این وسیله یکی از لوازم مورد نیاز عکاسی نوزاد است.  
 .

رعایت بهداشت و سلامت محیط آتلیه عکس نوزاد

بهتر است فضای آتلیه عکس نوزاد، همانند خانه آماده و نگهداری شود. میبایست لوازم و لباسهای نوزاد ضد عفونی شوند و کاملا تمیز و بهداشتی نگهداری شوند. همچون منزل از ورود کفش به داخل آتلیه جلوگیری شود و تمامی پرسنل رعایت نکات و پروتکلهای بهداشتی را بنمایند و آب گرم نیز برای شستشوی نوزاد تدارک دیده شده است.
رعایت نکات بهداشتی در زمان عکاسی و کنترل و تمیز نگداشتن محیط و لوازم کار در آتلیه عکاسی نوزاد الزامیست و وظیفه انسانی پرسنل حکم میکند تا شرایط را برای نوزاد حساس و ظریفی که تازه چشم به دنیا گشوده و نور چشم والدین میباشد به مطلوبترین شکل ممکن فراهم شود.
ضد عفونی و شستشوی منظم لباسها و اکسسوری های نوزاد در آتلیه تخصصی عکس نوزاد، کودک و بارداری زویا با حساسیت انجام می شود. 
 .  

لوازم و امکانات مورد نیاز عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد

تجهیزات نورپردازی مجهز به فیلتر ماورای بنفش
نور پنجره ،مخصوص برخی از دکورها و لوکیشنهای نوزاد، جهت اطمینان والدین حساس به نور در عکاسی نوزاد
بک گراندهای متنوع و رنگارنگ عکاسی نوزاد
پارچه های پولیش و برجسته برای عکاسی نوزاد
انواع زیر انداز در رنگهای متنوع
البسه نوزاد توری و پارچه ای و کاموایی با طرحهای مختلف
دامن ها و نیم ستهای چین دار مختلف
گل سر، انواع کلا و اکسسوری مخصوص عکس نوزاد
انواع اسباب جهت تزیین لوکیشن و دکور عکس نوزاد
بخاری برقی فن دار علاوه بر لوازم گرمایشی دیگر
دوربین و لنز مناسب عکاسی نوزاد
 .

نورپردازی مناسب عکاسی نوزاد

نور برای عکس نوزاد باید حتما بصورت نرم و دیفیوز شده باشد و فلاشها و نورهای تیز و دیفیوز نشده مناسب سلامت چشم نوزاد نیستند و همچنین ملاحت و معصومیت عکس نوزاد را نیز از بین میبرند. برای ایجاد نور نرم از سافت باکسهای بزرگ و یا فلاش چتر با نرم استفاده میشود. البته من خودم سافت باکس را ترجیح میدهم. نورهای سافت فلاشهایی که فیلتر ضد ما ورای بنفش دارند، به هیچ عنوان برای سلامت نوزاد و چشم نوزاد آسیب زننده نیستند.
نور پردازی در ارتفاع پایین و به گونه ای انجام میشود که کمترین سایه ها را در چهره نوزاد ایجاد کنند. از یک نور هم میتوان بهره برد اما هر چه تعداد نورها بیشتر باشد عمق تصویر بیشتر می شود.
برای اطمینان خاطر و آرامش برخی از والدین که باز هم با توضیحات و دلایل علمی مبنی بر سلامت نور سافت شده فلاشهای مخصوص قانع نمیشوند، برخی از دکورها را میتوان با نور روز نیز عکاسی نمود. و امکان عکاسی نوزاد با نور روز و نور نرم شده آفتاب پنجره نیز در آتلیه تخصصی عکس نوزاد زویا فراهم شده است.   
 .

آماده کردن نوزاد برای عکس خواب نوزاد

خواب نوزاد در روزهای طلایی بسیار عمیق می شود اما به هر حال باید برای عمیق شدن خوابش و آماده سازی وی برای عکاسی تلاشهایی کرد. عکاس ابتدا سعی میکند نوزاد را در آغوش بگیرد ، پیشانی وی را نوازش کند و به آرامی با وی صحبت کند تا با صدای عکاس آشنا شود. پس از آماده سازی تمام وسایل عکاسی و دکور عکس نوزاد،  نوبت به آماده نمودن نوزاد برای قرار دادن وی در دکور عکس میباشد.
اگر نوزاد شیر خشک میخورد فرصت خوبیست تا عکاس خودش به نوزاد غذا بدهد و با چشم و صدای آرام با وی حرف بزند از شوش کردن یا دستگاه شوشر برای آرامتر کردن و خواباندن نوزاد استفاده میشود.شوش کردن شبیه صدای داخل رحم مادر است که نوزاد، نه ماه ان را شنیده و به وی آرامش میدهد. قبل از اینکه به خواب برود دورپیچ را دور نوزاد میپیچد و یا در صورت نیاز به لباس ، لباس نوزاد را میپوشاند و به شوش کردن ادامه میدهد تا نوزاد به خواب رود. از بخاری فن دار نیز برای گرم کردن محل خواب نوزاد استفاده میشود که باعث عمیق شدن بیشتر خواب نوزاد میگردد.
پس از اینکه نوزاد خوابش برد وی را در محل از قبل تایین شده دکور میگذارد و پس از یکی دو دقیقه تامل برای عمیق شدن خواب نوزاد ، در نهایت فیگور نهایی را به نوزاد و دستهای وی میدهد و سپس شروع به عکاسی مینماید. در تمام این مدت نوازش پیشانی نوزاد با دستهای گرم و به آرامی و با شوش کردن بسیار کمک کننده هستند تا نوزاد خواب عمیقی داشته باشد.
 .

البسه و اکسسوری مناسب عکاسی نوزاد

لباس های نوزاد باید از جنس های نرم و لطیف باشد تا ارامش وی را به هم نریزد. انواع لباس های توری  سرهمی ، دامنهای تور دار کوتاه پرچین، لباسهای بافت و پارچه های پشمی لطیف را میتوان به کار برد. لباسها بهتر است بدون آستین و سرهمی باشند.
انواع کلاه های لطیف پشمی و کاموایی و پارچه های تور با گل و تزیینات و انواع اکسسوری و گل سرهای ریز و درشت از جنس های مختلف تور و گل و پارچه و روبان و مدلهای متنوع اکسسوری پسرانه را میتوان برای زیبایی عکس ها بکار برد. گل های ریز و کوچک در این میان خیلی کاربردی و زیبا هستند. هر کدام ازین اکسسوری ها را با توجه به رنگ و هارمونی رنگی دکور انتخابی نوزاد میتوان استفاده نمود.
اتلیه عکس نوزاد زویا تعداد زیادی لباس و اکسسوری برای نوزادن طراحی و تهیه نموده است و آرشیو کاملی بر اساس سلایق مختلف والدین دارد که برای رضایت و خوشنودی بیشتر مشتری و زیبایی هر چه بیشتر عکس های نوزاد تهیه شده اند.
 .

انتخاب بهترین عکاس نوزاد و بهترین آتلیه عکس نوزاد

هر اتلیه عکاسی نوزادی برای خود روشها، تکنیک ها و سلایق خاصی دارد. و با توجه به هزینه ها و تجربه عکاس، قیمتها نیز قطعا متفاوت هستند. پس بهتر است والدین عزیز در بین عکاسانی که از نوزادان عکس می گیرند جستجو نمایند و با بررسی نمونه کارهای ایشان و صحبت با آنها و همچنین با توجه به سلیقه خودشان و در نظر گرفتن همه شرایط عکس ها و روش های کار آتلیه نوزاد، بهترین آتلیه را از نظر خودشان انتخاب نمایند.
 .
 .
 .

کلمات کلیدی: عکس نوزاد، آتلیه عکس نوزاد در کرج، آتلیه عکاسی نوزاد در کرج، اتلیه در کرج، آتلیه کودک تخصصی در کرج،عکاسی نوزاد در کرج، انتخاب بهترین عکاس نوزاد، عکس خواب نوزاد، عکس نوزاد تازه متولد شده، عکس نوزاد تازه متولد شده پسر، عکس نوزاد دختر، عکس نوزاد پسر، ژست عکس نوزاد، ژست عکاسی نوزاد، تم عکس نوزاد، استودیو عکس نوزاد در کرج ، گالری عکس نوزاد ، اتلیه تخصصی عکس نوزاد در کرج .  ..

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد